Acabem amb glosa el Correllengua de Sitges

Plataforma per la Llengua col·labora en l'organització d'una jornada el 20 de novembre al Mercat Vell de Sitges, que també inclourà un concert de La Fera

Una jornada dedicada a la glosa posarà fi el 20 de novembre al Correllengua de Sitges al Mercat Vell de la ciutat, tenint en compte que el 18 de setembre algunes activitats es van haver d'ajornar per la pluja. Plataforma per la Llengua i l'Ateneu Popular de Sitges són els organitzadors d'una jornada que amplia la programació prevista inicialment.

Les activitats començaran a les 17 h amb un taller de glosa dirigit a infants de 6 a 12 anys, en què podran conèixer què és la glosa i els fonaments de la cançó improvisada i acabaran cantant rimes amb Ferriol Macip, expert en la matèria.

A les 19 h, Alexandre Nebot i Laia Pedrol s'uniran a Macip per oferir una demostració de glosada, acompanyats per Marçal Ramon a l'acordió i la conducció de Martí Ruiz, que farà de ponicano (l'encarregat de proposar temes a les persones que improvisen). Tots els participants són glosadors consagrats dins el circuit nacional i membres de l'associació de foment del glosat Cor de Carxofa.

Finalment, a les 22.30 h, un concert de La Fera tancarà el Correllengua d'enguany. La Fera és un grup de fusió de rock, ska i reggae de l'Hospitalet de Llobregat format el 2020, que ara presenta el seu primer treball, Brama!, i es troba a les semifinals del concurs Sona 9.

El Correllengua és una iniciativa de la Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL) i a Sitges l'organització ha anat a càrrec d'una comissió d'entitats formada per l'Ateneu Popular de Sitges, el Grup d'Estudis Sitgetans, el Quiosc de l'Alba, Òmnium Garraf, la Biblioteca Pública Santiago Rusiñol, l'Assemblea Nacional Catalana, No em toquis la tecla i Plataforma per la Llengua Sitges, i ha comptat amb el suport de l'Ajuntament. El grup local de Plataforma per la Llengua hi ha participat per segon any consecutiu. L'any passat hi va organitzar un concert del cantautor menorquí Leonmanso.