Celebrem la Festa del Rock Català a la plaça Reial de Barcelona

Aquest dissabte 9 d'octubre a les 12 h Plataforma per la Llengua Barcelona i Ruc'n'Roll organitzen un concert amb grups referents del rock català com Lax'n'Busto, Sopa de Cabra i Sau

La presentació de l'acte serà a càrrec de Plataforma per la Llengua, que donarà a conèixer la nova campanya "No t'excusis" i la importància dels referents lingüístics en l'àmbit musical

La banda Ruc'n'Roll, en col·laboració amb Plataforma per la Llengua, organitza un concert molt especial aquest dissabte 9 d'octubre, a les 12 h, a la plaça Reial de Barcelona.

A la Festa del Rock Català es reviuran les mítiques i llegendàries cançons que van marcar tota una generació i es rendirà homenatge als clàssics del rock català. Qui no hi podia faltar pas són els mateixos artistes: Jimmy Piñol i Pemi Rovirosa (Lax'n'Busto), Francesc "Cuco" Lisicic i Jaume Soler "Peck" (Sopa de Cabra) i Jordi Gas (Sau), que pujaran a l'escenari per fer gaudir de música en català a tots els qui vinguin a passar el matí de dissabte.

A partir de les 11.30 h, el grup local de Barcelona de l'ONG del català donarà la benvinguda als assistents del concert de Ruc'n'Roll i acompanyarà els assistents al foto-reclam creat per a l'ocasió. Durant tot el matí es podrà conèixer la tasca de Plataforma per la Llengua i els seus voluntaris a la parada informativa.

El concert es durà a terme seguint totes les mesures sanitàries establertes, i és per això que cal inscriure's de manera gratuïta mitjançant l'enllaç habilitat per a l'ocasió (les places són limitades).

Plataforma per la Llengua Barcelona, com a entitat integrant de la campanya "No t'excusis", organitza la Festa del Rock Català per reivindicar els referents lingüístics en l'àmbit de la música. El pròleg serà a càrrec del cantant de música urbana Nel·lo C, que farà la presentació de la campanya i reivindicarà el paper de músics, cantants i actors del món musical com a referents lingüístics.

No t'excusis, sigues referent lingüístic!

D'un temps ençà, l'ús social del català ha anat retrocedint. La situació és especialment preocupant entre infants i adolescents, que veuen el català com una llengua acadèmica, allunyada del món del lleure i les relacions personals. Així ho demostra, recentment, l'enquesta de joventut de l'Ajuntament de Barcelona, en què s'afirma que només el 28,4% dels joves de Barcelona utilitzen el català com a llengua habitual. Tothom que s'hi relaciona en el dia a dia (a casa, a l'escola, l'oci...) és important en la transmissió de la consciència lingüística: tots som referents lingüístics.

Diverses organitzacions del país s'han unit per impulsar una campanya per renovar i enfortir el compromís amb el català dels sectors i agents més vinculats amb la joventut i la infància. Es necessita el compromís, la voluntat i l'acció de tothom perquè el català sigui la llengua de referència dels nostres infants i adolescents.