Recuperem amb èxit el Correllengua a Vilanova i la Geltrú

Plataforma per la Llengua organitza un concert amb la cantant Gio amb motiu del 25è aniversari del Correllengua a Vilanova i la Geltrú

Aquest diumenge 26 de setembre la cantant Gio i el seu grup van actuar al pati de l'Institut Municipal d'Educació i Treball (IMET) amb motiu del Correllengua de Vilanova i la Geltrú, organitzat, entre d'altres, per Plataforma per la Llengua. Una seixantena de persones van combatre la calor d'un migdia de finals d'estiu per escoltar les cançons de "Malgrat tot", el darrer treball de l'artista barcelonina.

El concert, que va comptar també amb el suport de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l'IMET, va servir per tancar un cap de setmana ple d'activitats relacionades amb la llengua catalana, en què van participar un bon grapat de vilanovins. El dissabte es va donar oficialment el tret de sortida al Correllengua amb la lectura del manifest, escrit per la lingüista M. Carme Junyent. Posteriorment, la conferència sobre Isabel Clara-Simó va aplegar al Foment Vilanoví una trentena de persones i va acabar amb l'actuació musical d'Àurea Vidal i Laia Ivern.

El cap de setmana del Correllengua a Vilanova i la Geltrú s'ha acabat, però l'edició d'enguany no s'ha tancat del tot. Durant el mes d'octubre, alumnes de diversos centres educatius del municipi participaran en una gimcana de refranys populars escampats pels establiments comercials de la ciutat. També es pot visitar el mural d'homenatge a Isabel Clara-Simó que s'ha pintat al carrer de la Providència, a la cantonada amb el carrer de la Unió.

Enguany el Correllengua de Vilanova i la Geltrú s'ha pogut dur a terme gràcies a la voluntat de les entitats organitzadores que hi participen a la ciutat: Coordinadora d'Associacions per la Llengua (CAL), Plataforma per la Llengua Vilanova i la Geltrú, Òmnium Garraf, l'Assemblea Nacional Catalana, el Consell Local per la República de Vilanova i la Geltrú i el Comitè de Defensa de la República de la ciutat. Aquestes entitats han aconseguit recuperar el Correllengua a Vilanova i la Geltrú justament pel 25è aniversari del projecte després d'uns quants anys sense poder-ne gaudir.