Organitzem per la Mercè un taller de glosa i rumba a la Farinera del Clot

Plataforma per la Llengua Barcelona participa en la iniciativa de la Festa Associa't

Els músics Rafalito Salazar i Marcel Marimon seran els encarregats de l'activitat organitzada amb motiu de la festa major de la ciutat

El pròxim 26 de setembre, a les 13 h, Plataforma per la Llengua Barcelona organitza un taller de glosa i rumba a la Farinera del Clot. L'activitat està emmarcada en la iniciativa de la festa Associa't de l'Ajuntament de Barcelona i en el programa d'activitats de les festes de la Mercè.

El taller, impartit per Rafalito Salazar i Marcel Marimón, té l'objectiu de recuperar i promocionar la tradició popular de la glosa i convertir-la en una eina de cohesió social. El taller reforça la pràctica oral de la llengua catalana a la vegada que n'impulsa l'ús habitual a través de les modalitats i tècniques de la cançó improvisada fusionada amb altres estils musicals. La sessió estarà estructurada en dues parts: una introducció als conceptes bàsics de funcionament de la glosa i una altra part de competició entre els participants. Aquest projecte pedagògic està pensat principalment per als joves, però està obert a un públic de totes les edats.

L'activitat es durà a terme seguint les mesures de prevenció de la Covid-19 que estableixen les autoritats sanitàries: registre de participants, ús de màscara, distància i higiene de mans. Per accedir-hi, per tant, és necessari inscriure-s'hi al correu electrònic plbarcelona@plataforma-llengua.cat.

En aquestes festes de la Mercè, el català amb ritme! Us hi esperem!