Participem en el Correllengua de Vilanova i la Geltrú

L'ONG del català forma part de la comissió d'entitats que impulsa un conjunt d'activitats de promoció del català a la capital del Garraf el darrer cap de setmana de setembre

Plataforma per la Llengua organitza un concert amb la cantant Gio el diumenge 26 de setembre a les 12.30 h al pati de l'Institut Municipal d'Educació i Treball (IMET)

Vilanova i la Geltrú celebrarà, el darrer cap de setmana de setembre, una nova edició del Correllengua, que enguany retrà homenatge a l'escriptora alcoiana Isabel-Clara Simó. Els dies 25 i 26 de setembre es duran a terme diverses activitats que tindran com a eix principal la llengua catalana. Les entitats impulsores del Correllengua de Vilanova i la Geltrú són Plataforma per la Llengua Vilanova, Òmnium Garraf, l'Assemblea Nacional Catalana, el Consell Local per la República de Vilanova i la Geltrú i el CDR de Vilanova.

Les activitats arrencaran el dissabte 25 de setembre a dos quarts de set de la tarda al Foment Vilanoví amb la lectura del manifest del Correllengua, enguany escrit per la lingüista M. Carme Junyent, a càrrec de Zuzana Gavláková. L'acte continuarà amb una conferència sobre la figura d'Isabel-Clara Simó a càrrec de Joan Terol, M. Rosa Nogué i Xavier Vernetta. La conferència també comptarà amb l'actuació musical d'Àurea Vidal i Laia Ivern.

L'acte que tancarà el Correllengua serà el concert de la cantant Gio, que organitza Plataforma per la Llengua el diumenge 26 de setembre al pati de l'IMET. La cantant barcelonina hi presentarà "Malgrat tot", el seu darrer treball. El concert es durà a terme seguint totes les mesures sanitàries vigents i per assistir-hi cal inscriure's-hi enviant un correu electrònic a plgarraf@plataforma-llengua.cat.

Complementant aquestes activitats, del 13 al 24 de setembre es podrà visitar una exposició sobre Isabel-Clara Simó a la biblioteca Armand Cardona Torrandell, com també un grafit que es pintarà a la cruïlla entre els carrers de la Procidència i de la Unió. Ja al mes d'octubre, del 13 al 29 els alumnes de les escoles de Vilanova i la Geltrú podran participar en una gimcana de refranys populars.