Engeguem un nou curs treballant per aturar l’emergència lingüística

Plataforma per la Llengua Garraf comença el curs preparant activitats a Sitges i a Vilanova i la Geltrú

Participa en la territorial de l'ONG del català i ajuda'ns a fer del català una llengua de cohesió social

Plataforma per la Llengua treballa arreu del territori per fer del català la llengua comuna i de cohesió social i aturar l'emergència lingüística. Per fer-ho, l'entitat compta amb diverses delegacions locals i comarcals formades per un gran nombre de voluntaris que vetllen per la salut i vitalitat de la llengua catalana i els drets dels seus parlants en el seu àmbit territorial més immediat.

Sitges i Vilanova i la Geltrú són les dues delegacions locals que l'ONG del català té al Garraf i aquest any 2021 han organitzat un munt d'accions de promoció de l'ús de la llengua en els àmbits de l'arrelament, el comerç i l'audiovisual.

Les activitats s'han centrat a millorar la presència i l'ús del català a la ciutat. Per fer-ho, els voluntaris de Sitges han repartit als establiments comercials del municipi el "Manual de vocabulari bàsic per al sector de les telecomunicacions" amb una llista de paraules i expressions en català, urdú, panjabi i bengalí. Aquest curs volem aprofundir en aquestes línies de treball i continuar sensibilitzant sobre la situació d'emergència lingüística.

Les dues delegacions del Garraf també han organitzat una presentació del llibre "El Català, la llengua efervescent. 77 visions sobre el terreny", amb l'autora, Carme Junyent, i amb la col·laboració de la periodista local Rita Marzoa i Montserrat Sendra, filòloga i professora universitària, autora de l'article "La reconstrucció necessària".

Aquest estiu, la territorial també ha organitzat una sessió de cinema a la fresca en català a la plaça del Port de Vilanova i la Geltrú. Més de 300 persones van poder gaudir de la pel·lícula Volant Junts durant la Festa Major de la ciutat.

Aquest setembre la territorial engega amb més ganes que mai la feina per fer del català una llengua de cohesió social. Tots podem contribuir a aturar l'emergència lingüística, i participar en les delegacions territorials de Plataforma per la Llengua és una bona manera de fer-ho. Pots fer-te voluntari de l'ONG del català a través de la web de l'entitat. T'hi esperem!