Vine a veure La Vampira de Barcelona a Mataró

El Cicle de Cinema a la Fresca projectarà el dissabte 4 de setembre la pel·lícula de l'arenyenc Lluís Danés al Pati del Cafè Nou

Un centenar de persones ja han gaudit aquest dissabte de la primera projecció del cicle amb La família Bélier, d'Éric Lartigau

El grup local de Plataforma per la Llengua a Mataró ha organitzat, per a aquestes últimes setmanes d'estiu, dues projeccions de cinema en català dins el Cicle de Cinema a la Fresca. L'ONG del català ha dut a terme arreu del territori projeccions en llengua catalana i ara és el torn dels mataronins de gaudir de cinema en català a la seva ciutat.

Aquest dissabte 28 d'agost s'ha dut a terme la primera sessió del cicle amb la projecció de la pel·lícula La Família Bélier. El grup local ha aconseguit recuperar un espai destinat a la projecció de cinema a la fresca, el Pati del Café Nou, que havia servit d'escenari per als veïns per veure pel·lícules a l'aire lliure. Aquesta ha estat la primera vegada que totes les projeccions han estat en català, tal com va remarcar Enric Navarro, membre de la delegació territorial de Mataró, a la presentació de l'acte.

D'altra banda, aquest dissabte 4 de setembre tindrà lloc la segona sessió del cicle a la ciutat. La pel·lícula escollida en aquesta ocasió serà La Vampira de Barcelona, del director arenyenc Lluís Danés. L'acte comptarà amb l'assistència de dues de les actrius de la pel·lícula, Lola Darbra i Queralt Cruz, i serà presentat per Jesús Gonzàlez, crític i cocreador de l'associació Hotel Elèctric.

Durant els mesos de juliol, agost i setembre Plataforma per la Llengua ha organitzat una sèrie de projeccions a diversos municipis del domini lingüístic en el Cicle de Cinema a la Fresca. Consulta aquí quines han estat les pel·lícules i les poblacions que han pogut gaudir del millor cinema en català.