Fem que la Diputació de Lleida passi a utilitzar el català a les campanyes al País Valencià

El passat mes de juny, Plataforma per la Llengua Lleida va tenir constància de l'emissió d'un anunci en castellà del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida (Ara Lleida), vinculat a la campanya d'estiu del 2021 de la institució, al canal de televisió pública valenciana À Punt TV. L'ONG del català va notificar per instància al Patronat de Turisme de la  Diputació de Lleida (Ara Lleida) que aquest fet contravenia la legislació vigent en matèria de llengua i que no s'adequava a l'obligació que tenen les administracions públiques d'impulsar la normalització de la llengua catalana.

Ara Lleida va respondre que ja havia detectat el cas el mateix dia de l'emissió, que es tractava d'un error i que ho havia esmenat immediatament emetent l'anunci en llengua catalana. En la resposta, Ara Lleida exposa que planifica les campanyes de promoció turística "vetllant per l'aplicació de la política lingüística" i "fixant els criteris d'usos d'acord amb la llengua catalana".

Aquesta actuació de Plataforma per la Llengua Lleida forma part de les activitats de conscienciació i sensibilització respecte de la unitat de la llengua catalana vinculada a la campanya "Som 10 milions, som una llengua". Dins les actuacions del vessant institucional de la campanya, la delegació de l'ONG del català a Ponent ja ha impulsat l'aprovació de la moció en defensa de la unitat de la llengua a diversos plens de municipis del territori, com ara Lleida o Puigverd.