Tanquem el cicle de cinema a la fresca d’Esparreguera

Unes 150 persones han passat aquest juliol per la plaça del Centre d'Esparreguera  per gaudir de les sessions de cinema familiar en català que ha organitzat l'ONG del català

El passat 16 de juliol la projecció de la pel·lícula El detectiu Conan: la bala escarlata ha posat punt final al Cicle de Cinema a la Fresca que Plataforma per la Llengua Baix Llobregat ha organitzat aquest estiu a Esparreguera. El cicle havia començat el 2 de juliol amb la projecció del film Scooby!, que va ser la primera activitat que la territorial del Baix Llobregat va promoure a l'estiu, juntament amb altres ciutats del domini lingüístic, com ara Arenys de Mar o Sabadell.

Unes 150 persones han assistit al cicle al llarg de les dues sessions programades els divendres d'abans i després de la festa major del municipi i les sessions s'han desenvolupat amb un respecte escrupolós a les mesures sanitàries vigents per contenir la propagació de la Covid-19: inscripció prèvia, distància de seguretat, higiene de mans i ús de màscara en tot moment.

Les sessions de cinema també han servit d'altaveu per a la difusió de les darreres campanyes que desenvolupa Plataforma per la Llengua: "El Segell", "Més audiovisual" i "Emergència lingüística". Les projeccions del cicle anaven precedides dels vídeos explicatius que l'ONG del català té per a difondre la seva activitat arreu del territori.

Després dels resultats obtinguts malgrat la situació de pandèmia i de canvi de restriccions, de ben segur que l'any que ve a Esparreguera es tornaran a organitzar sessions del Cicle de Cinema a la Fresca de Plataforma per la Llengua, que enguany encara té projeccions programades al Maresme i al Vallès.