Lo Restaurant Mirador escometi per l’alguerés i adhereix a “Amics del Segell”

El Segell, una marca creada de Plataforma per la Llengua que reconeix los productes etiquetats en alguerés, arriba al sector dels servicis amb la iniciativa Amics del Segell

Lo restaurant Mirador, que ja ha creat lo menú en alguerès i té personal en grau de servir los clients en aquesta llengua, siguerà inserit en una pàgina promocional dedicada a la iniciativa, amb altres empreses del domini lingüístic català

La presència d'una llengua a les etiquetes dels productes, a les botigues, als oficis i als restaurants és un senyal de vitalitat. Per aqueix motiu Plataforma per la Llengua, ja al 2020, ha activat a l'Alguer lo projecte "El Segell de producte lingüísticament responsable", un distintiu pensat per reconèixer i promoure les empreses que són respectoses dels drets dels catalanoparlants en tot lo domini lingüístic.

També si El Segell és una marca que s'adjuni a les etiquetes dels productes físics, ja dels primers moments hi són estades requestes de participació de part de empreses de servicis interessades. Per acontentar aquestes demandes, calqui mes fa és estada creada la figura dels "Amics del Segell, pensada per aquelles empreses que no produeixen béns que se poden etiquetar, però que igualment volen demostrar la pròpia sensibilitat i lo respecte que tenen vers l'alguerés, emprant-lo amb els clients i a la pròpia comunicació.

És lo cas de l'empresa Servizi Turistici SAS de Andrea Monti i Raimondo Castaldi, propietaris del Restaurant Mirador, que ha ja creat un menú alguerés i està a poc a poc traduint los contenguts publicitaris, com la pàgina web  i lo resto del menú, de manera de tendre lo català de l'Alguer entre les llengües disponibles pels clients. Los dos propietaris i també calqui component de l'esquadra de treballadors, són de família algueresa i són perfectament en grau d'assistir la clientela en la nostra llengua. Adherint als "Amics del Segell" lo restaurant Mirador poguerà ésser inserit a www.elsegell.cat/amic/ , una pàgina promocional dedicada a la iniciativa, on tengueran visibilitat amb les altres empreses del domini lingüístic català.

Aquest restaurant   s'és adjunit  a les primeres dues empreses alguereses adherents al El Segell: L'Isola del Torrone i la Bottega Sarda, que produeixen i etiqueten en alguerés lo torró i la botàriga de tunno i de llissa, respectivament.

Per adherir als Amics del Segell o a El Segell i per tendre més informacions, les empreses poden contactar la Plataforma per la Llengua de l'Alguer a l'email plalguer@plataforma-llengua.cat i prendre un apuntament.

Plataforma per la Llengua vol continuar a promoure l'adhesió de les empreses a la marca i la presència de l'alguerés en l'àmbit del món del treball. Per aqueix motiu, organitzarà una trobada de presentació d'aqueixa i d'altres iniciatives a la fi de l'estiu a la qual sigueran convidades les empreses i les associacions de categoria del territori.