La taula redona “Escola en català: acció – reacció” posa la llengua al centre de l’àmbit educatiu

Prop de mig centenar de persones varen assistir a l'acte, que va comptar amb la participació dels lingüistes Ivan Solivellas i Carles Cabrera

Diumenge dia 11, va tenir lloc al Centre Cultural sa Quintana de Sineu la Taula redona "Escola en català: acció - reacció". L'antiga escola del municipi va acollir quasi mig centenar de persones, que varen assistir a aquest acte organitzat per la Plataforma per la Llengua Mallorca. Tot i les absències de Maria Carmona (UOB) per motius de salut, i d'Antònia Real, de l'OCB-Sineu, el cert és que l'intercanvi d'opinions, anàlisi i conclusions per part de Carles Cabrera (STEI-Intersindical) i d'Ivan Solivellas, delegat de la Plataforma per la Llengua Illes Balears, varen ser fluïts i dinàmics.

Cabrera i Solivellas varen comentar i compartir, a mode de diàleg, les impressions i punts de vista de temes com el TIL de José Ramón Bauzà, enterrat a la paperera de la història, el model de conjunció lingüística de les Illes Balears, la situació de la llengua a les aules de les Pitiüses, el ponent i migjorn de Mallorca, Palma i Maó. Així mateix es va incidir en l'absència d'actuació d'inspecció educativa pel que fa l'incompliment de l'anomenat Decret de Mínims i les conseqüències desastroses que això té per a l'ús, presència i prestigi del català als centres educatius i, a més, es va explicar i comentar de manera planera i didàctica quins punts positius i quins punts negatius té la futura nova Llei d'educació del Parlament de les Illes Balears.

La darrera part de l'acte va comptar amb la participació del públic,, amb intervencions de professionals de l'àmbit de l'educació primària i amb reflexions sobre els processos d'adquisició del llenguatge en contextos monolingües i multilingües.