Presentem el llibre "El català, la llengua efervescent. 77 visions sobre el terreny" a Esparreguera

Una quinzena de persones assisteixen a l'activitat organitzada per la Plataforma per la Llengua a la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera

L'acte l'ha presentat la delegada de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat, Rosa Monforte, que ha introduït els autors i ha conduït el torn obert de paraules final.

L'escriptor martorellenc Andreu González, autor de l'article "L'agonia del català", recollit al llibre, ha acompanyat M. Carme Junyent en la presentació al municipi. González ja havia participat en actes anteriors de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat, concretament en els actes de celebració del 25è aniversari de l'entitat a Esparreguera el juny de l'any 2019, en què va presentar el seu llibre Manual d'autoajuda per a catalanoparlants.

Entre els temes que els ponents han tractat, cal destacar les intervencions de González sobre la necessitat que els catalanoparlants es mantinguin fidels a la llengua. També ha sorgit un debat sobre el descens de l'ús social de la llengua entre les generacions més joves. En aquest sentit, Junyent ha recordat que va participar en un projecte a les escoles d'Esparreguera a principis dels 2000, i que aleshores els resultats ja mostraven indicis del descens d'ús habitual del català entre els joves.

Aquesta no serà l'única presentació del llibre coordinat per la lingüista a la nostra comarca. El pròxim dijous 8 de juliol a les 18.30 h la Biblioteca El Molí de Molins de Rei acollirà un segon acte de presentació, que també comptarà amb la presència de M. Carme Junyent i Andreu González.