Valldoreix, com a Entitat Municipal Descentralitzada de Sant Cugat del Vallès, a favor de la unitat de la llengua

Valldoreix s'afegeix a la llista de municipis del Vallès Occidental que s'han declarat favorables al reconeixement explícit de la unitat de la llengua

La moció presentada per l'ONG del català a favor de la unitat de la llengua ha estat aprovada al ple de Valldoreix. Tots els grups han votat a favor de la moció de la CUP-PC, ERC-MES i Junts per Sant Cugat-Valldoreix per reconèixer la unitat de la llengua catalana. La moció també té l'objectiu de rebutjar els impediments normatius, administratius, tècnics o socials que troben els ciutadans de les autonomies on el català és cooficial i instar el govern espanyol a reconèixer la unitat de la llengua de forma pública i oficial.

Continuem instant el govern espanyol a reconèixer públicament la unitat de la llengua catalana, a corregir els serveis, ens i polítiques públiques que la qüestionen i a vetllar perquè cap institució o empresa privada de l'Estat espanyol no fomenti la fragmentació lingüística.