Un col·legi de Castelló (la Ribera Alta) guanya un premi al Concurs Tísner de creació de jocs de català

El joc «1, 2, 3, fes l'oració en un moment» dels alumnes de 6é B del col·legi Severí Torres han rebut el sisé accèssit del jurat

La Plataforma per la Llengua va celebrar el passat 30 de maig l'acte de cloenda la 6a edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català. El concurs, que malgrat la pandèmia ha comptat amb la participació d'un centenar d'aules, cerca que alumnes, mestres i escoles descobrisquen la faceta lúdica de la llengua creant el seu propi joc de taula. Enguany, el jurat dels premis va atorgar el sisé accèssit als alumnes del grup 6é B del col·legi Severí Torres de Castelló (la Ribera Alta), creadors d'un joc de classificació de paraules titulat «1, 2, 3, fes l'oració en un moment».

Els alumnes participants han rebut com a guardó 15 jocs "Parauleja", gràcies a la col·laboració de la cooperativa Abacus. Els altres cinc accèssits van ser per a escoles de Barcelona, Sils, Fondarella, Granollers i el Soler, de la Catalunya Nord.

En aquesta sisena edició han participat aules de cinqué i sisé de primària,  que han presentat un total de 100 propostes de joc inèdites i de participació col·lectiva, desenvolupant l'aspecte creatiu de la llengua. El concurs, com en l'edició anterior, ha estat obert a escoles de tot el domini lingüístic: el País Valencià, Catalunya Nord, Illes Balears, l'Alguer, Catalunya, la Franja i Andorra.

Per primera vegada, la major part dels jocs del Concurs Tísner s'han pogut presentar de forma digital, és a dir, mitjançant un vídeo que mostrava el funcionament del joc. D'aquesta manera, s'han reduït desplaçaments i contactes i s'ha afavorit l'aprenentatge en l'ús de les eines digitals per als alumnes.