Finalitzem els grups de conversa en català a Sabadell

Els cursos de català promouen l'ús del català a les famílies dels alumnes dels instituts de la ciutat

El 20 de maig la Plataforma per la Llengua Vallès Occidental va donar per acabats els grups de conversa en català a les escoles Calvet d'Estrella i Sant Julià de Sabadell, com també el curs de reforç lingüístic en català a l'INS Ribot i Serra de la mateixa ciutat.

Des del mes d'abril i durant dos dies a la setmana, en torn de matins i de tardes, 25 persones, pares i mares dels centres educatius Calvet Estrella i Sant Julià han estat participant en uns grups de conversa que han tingut com a objectiu descobrir la utilitat del català al seu entorn més proper, al seu dia a dia i conviure amb normalitat amb una llengua que també és la seva .

A l'INS Ribot i Serra, amb un grup d'alumnes del centre de secundària, s'han desenvolupat tallers de reforç lingüístics a l'aula d'acollida, a partir del treball de la oralitat i la descoberta de l'entorn més proper, com la sortida feta al rodal de Sabadell i la descoberta del riu Ripoll amb els alumnes.

Han estat unes setmanes intenses, en què, amb l'ajuda de l'equip de dinamitzadores, els participants han estat engrescats, d'una manera lúdica i amena, en el seu aprenentatge del català.

Els bons resultats dels grups de conversa ens animen a continuar amb més força el curs que ve i consolidar-ne els existents tot treballant per fer-ho extensiu al màxim de centres educatius possibles de la ciutat.