Segueix pel Twitch el Torneig de League of Legends en català!

El torneig començarà dissabte 19 de juny a les 10 del matí a l'Espai Jove Casa Sagnier i es podrà seguir a partir de les 11 en directe per Twitch al canal l'Esquerda de l'Invocador

El tradicional torneig de League of Legends organitzat per la Casa Sagnier comptarà enguany amb la col·laboració del grup local de Barcelona de la Plataforma per la Llengua, que n'organitza la retransmissió

El pròxim dissabte 19 de juny a les 10 del matí a l'Espai Jove de Casa Sagnier es durà a terme una nova edició del Torneig de League of Legends. El grup local de la Plataforma per la Llengua organitza la retransmissió per Twitch del Torneig de League of Legends Casa Sagnier 2021.

Amb aquesta acció, la Plataforma per la Llengua vol reivindicar l'ús de la llengua al món dels videojocs. Tothom qui ho vulgui podrà seguir en línia el torneig retransmès en català i reivindicar, així, el dret de jugar en la nostra llengua. Els premis del torneig que organitza la Casa Sagnier seran diversos elements del joc, i tots els finalistes rebran a part també altres premis. Finalment, hi haurà sorteigs i sorpreses per a tots els participants.

L'estat del català al món dels videojocs és precari, no solament perquè els títols més jugats i venuts no incorporen la versió catalana sinó perquè molts dels videojocs que es creen en territoris de parla catalana tampoc no ho fan. De fet, segons dades dels respectius llibres blancs, a Catalunya només el 55% dels videojocs incloïen el català (per sota de l'italià), i al País Valencià era encara pitjor, un 11%. En global, als territoris de parla catalana que formen part de l'Estat espanyol hi ha més de 230 empreses de videojocs, que representen més d'un 58% de la facturació total de la indústria dels videojocs espanyols, segons el Llibre Blanc del Desenvolupament Espanyol dels Videojocs 2020. Que el català no sigui present en aquest àmbit també és un problema que mereix posar fil a l'agulla.

La Plataforma per la Llengua vol aprofitar aquesta oportunitat per a integrar la llengua no solament als videojocs sinó també a les retransmissions. Actualment, el League of Legends és el videojoc més seguit a l'Estat, amb pràcticament un milió d'espectadors, segons dades de l'Associació Espanyola de Videojocs (AEVI). La Lliga de Videojocs Professional (LVP), propietat de Mediapro, és la lliga d'esports electrònics estatal principal i no es pot seguir en llengua catalana. Reivindiquem que es pugui seguir la competició d'aquest esport en català.