Organitzem l’acte telemàtic sobre "Fogueres, llengua i cultura a Alacant"

Per segon any consecutiu, enguany tampoc hi haurà Fogueres de Sant Joan a Alacant, però la Plataforma per la Llengua ha organitzat un acte audiovisual sobre «Fogueres, llengua i cultura a Alacant». L'acte s'emetrà el dimarts 15 de juny, a les 19 h, en directe, de forma telemàtica, conjuntament pel canal de Youtube de la plataforma Decidim, i pel Facebook de la Plataforma per la Llengua i el d'Alacant pel valencià

En l'esdeveniment participen tres persones coneixedores del món cultural alacantí com són Marinela Garcia Sempere, directora del Departament de Filologia Catalana de la Universitat d'Alacant; Eva Ortiz i Gàlvez, experta en cultura popular, i Manuel Lillo, director del setmanari El Temps i doctor en història.

A finals de juny, a més, la Plataforma per la Llengua sortejarà 20 exemplars del llibre L'Alacant d'El Tio Cuc, de Manuel Lillo i Usechi, editat per l'Ajuntament i la Universitat d'Alacant. Tal com explica l'autor, el setmanari satíric El Tio Cuc, creat el 1914, va ser la veu de les classes populars alacantines, que s'expressaven en valencià. A més, es va implicar en la fundació de la festa de les Fogueres de sant Joan, el 1928. Des de la incorporació d'Enric Valor, el 1933, el contingut d'El Tio Cuc va incloure com a tema l'anticentralisme i també l'ortografia de les Normes de Castelló. El Tio Cuc i el seu editor, Josep Coloma, va impulsar el valencianisme polític a la ciutat d'Alacant.