Organitzem la formació “Activa’t per la llengua” per al voluntariat de l’entitat

Amb aquesta jornada la Plataforma per la Llengua inicia el Pla de Formació per al Voluntariat, amb l'objectiu de potenciar l'activitat dels voluntaris i voluntàries

Aquest dijous 10 de juny la Plataforma per la Llengua ha organitzat la formació "Activa't per la llengua" per als voluntaris de l'entitat, que s'ha dut a terme presencialment a la Sala M. Aurèlia Capmany, al Pati Llimona de Barcelona.

La formació ha anat a càrrec de Jordi Sedó Solé, voluntari de la Plataforma per la Llengua i membre de la comissió de justícia de l'entitat. Sedó, escriptor i mestre, i llicenciat en Filologia Catalana, està plenament implicat en la recuperació, conservació i defensa de la llengua i la cultura catalana.

La sessió formativa s'ha emmarcat en la campanya d'Emergència Lingüística, amb l'objectiu d'activar tots els agents lingüístics per fomentar l'ús del català en el seu dia a dia. A la formació s'han compartit accions, eines i propostes per activar-se per la llengua i s'ha dut a terme una dinàmica grupal en què els participants han pogut compartir experiències i idees per revertir el canvi de llengua en situacions com anar al metge, al jutjat i fomentar així un canvi en l'actitud lingüística dels catalanoparlants.

En els darrers mesos, tot i les trobades virtuals, moltes de les accions amb els voluntaris s'han vist reduïdes. Amb aquesta jornada la Plataforma per la Llengua inicia el Pla de Formació per al Voluntariat, que obre la porta a noves formacions, telemàtiques i presencials per als voluntaris i voluntàries d'arreu amb l'objectiu de continuar treballant dia a dia per la millora de la llengua catalana.

La Plataforma per la Llengua és possible gràcies a l'activitat que hi desenvolupen els voluntaris. S'hi col·labora de diverses maneres i en diferents tasques, repartides en quatre grans eixos: col·laborant al territori, participant en la reflexió sobre els àmbits estratègics de treball, fent activisme a les xarxes socials i consolidant l'ús del català per mitjà de dinamitzacions lingüístiques.

Vols formar part del voluntariat de la Plataforma per la Llengua? Escriu-nos a participacio@plataforma-llengua.cat