Ple absolut a la presentació del darrer llibre de la lingüista M. Carme Junyent a Sitges

Una trentena de persones assisteixen a l'acte de presentació del llibre El català, la llengua efervescent al Palau de Maricel

El divendres 4 de juny la Plataforma per la Llengua Sitges va organitzar la presentació del darrer llibre que ha coordinat la lingüista M. Carme Junyent, El català, la llengua efervescent. 77 visions sobre el terreny, al Saló d'Or del Palau de Maricel. L'acte es va dur a terme gràcies a la col·laboració de Viena Edicions, Òmnium Garraf, el Consorci de Museus de Sitges i l'Ajuntament de Sitges. La presentació tancava el "Cicle Literari de Primavera de Sitges", que ha portat diversos autors a presentar la seva darrera obra al municipi.

L'acte va ser presentat per la periodista local Rita Marzoa. A partir de les seves preguntes va entaular una conversa amb la coordinadora de l'obra, M. Carme Junyent, que va anar comentant bona part dels temes que exposen els setanta-set autors dels articles.

Quina és la situació real de la llengua catalana?, què s'ha fet malament fins ara? i quines coses podem fer per tal de millorar-la?, van ser les tres qüestions principals, tant del diàleg de les ponents com del debat posterior en què va participar el públic assistent.

La presentació del llibre El català, la llengua efervescent. 77 visions sobre el terreny és la segona activitat organitzada per la delegació local de Sitges de la Plataforma per la Llengua, que es va presentar públicament el passat 2 d'octubre amb un concert del menorquí Leonmanso al Correllengua.