Celebrem la primera edició del concurs “Kahoot! de català” a Esparreguera

Una quinzena d'estudiants de Batxillerat dels instituts del municipi van participar en aquesta nova iniciativa de la Plataforma per la Llengua

La sala d'actes de la Biblioteca Municipal L'Ateneu d'Esparreguera va acollir el passat dijous 20 de maig la primera edició del concurs "Kahoot! de català", organitzat per la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat. Una quinzena d'estudiants de Batxillerat van participar en l'activitat, que feia servir la coneguda eina de creació de qüestionaris Kahoot.

En aquesta ocasió, l'eina ha servit per ajudar-los en el procés d'estudi per a les proves d'accés a la universitat, que tindran lloc els pròxims 8, 9, 10 i 11 de juny. Tot i ser una activitat enfocada als alumnes que s'examinen enguany, també s'ha donat l'oportunitat a participar-hi als estudiants de primer de Batxillerat, els quals han competit en una categoria pròpia per a ells.

Els guanyadors per a cada categoria han estat:

1r de Batxillerat

1r           Laia Perramon Díaz (INS El Castell)

2n          Alejandro Sanjurjo Romero (INS El Cairat)

2n de Batxillerat

1r            Marc Amezcua Rodríguez (INS El Cairat)

2n           Mariona Boladeras Serradó (INS El Cairat)

3r            Òscar Julià Màrquez (INS El Cairat)

La delegació local de l'ONG del català treballa en col·laboració amb el professorat de llengua dels instituts del municipi i, amb la voluntat de fer atractiva l'activitat a partir de les noves tecnologies, es va acordar que aquest nou format era el més adient per als alumnes de Batxillerat.

La Plataforma per la Llengua valora com un èxit aquesta primera edició del concurs, que ha organitzat per donar continuïtat a les accions que desenvolupa relacionades amb l'educació secundària, per exemple el "Lletra a Lletra": el concurs de lletrejar paraules que ja compta amb set edicions.