Enllaçats per la Llengua reivindica més polítiques valentes a favor del català

El col·lectiu Enllaçats per la Llengua, que conformen diferents entitats d'arreu del domini lingüístic i de què la Plataforma per la Llengua en fa part, es va concentrar el passat dia de Sant Jordi davant el Consolat de Mar, a Palma.

El motiu de la convocatòria era presentar propostes per a avançar cap a la igualtat i la normalització de la llengua com el reconeixement de la unitat del català, la reciprocitat de mitjans de comunicació en la nostra llengua o el reconeixement dels drets lingüístics dels catalanoparlants.

Viure plenament en català hauria de ser possible i, en aquest sentit, Enllaçats per la Llengua demana polítiques lingüístiques perquè es normalitzi l'ús i coneixement del català en tots els àmbits.

Així mateix, el col·lectiu sosté que el català ha de ser la llengua vehicular dels centres educatius. Només així els alumnes assoliran les competències plenes en la nostra llengua i es crearà un ambient òptim perquè els nouvenguts l'aprenguin i tenguin les mateixes oportunitats que la resta d'alumnes.

En acabar l'acte es va donar d'entrada el manifest al registre de la Conselleria de Presidència.