“At last...” i “El desig”, guanyadors de la primera edició del concurs de microrelats “Tu tries...”

El Casal Popular d'Igualada El Foment va acollir l'acte de lliurament dels premis, en què el jurat va donar a conèixer els set primers guanyadors del certamen

Tots els relats premiats es poden llegir a la pàgina web de l'APLEC

El passat 23 d'abril, amb motiu de la diada de Sant Jordi, es va dur a terme el lliurament de premis de la primera edició del "Tu Tries", el concurs de microrelats d'Igualada organitzat per l'Associació per la Promoció de la llengua Catalana (APLEC), la Plataforma per la Llengua Igualada i la Llibreria Llegim...?

El concurs consistia a escriure un relat, de dues-centes paraules i en català, sobre una de les dues temàtiques proposades: "I si....?" o "Aquell dia que ho va canviar tot".

El jurat, format per persones vinculades al món de la llengua i la literatura catalana, va ser l'encarregat de valorar tots els relats que es presentaven de manera anònima per a cadascuna de les dues categories que l'organització va proposar. Finalment, tenint en compte els criteris d'originalitat, qualitat literària i correcció ortogràfica i gramatical, el veredicte va ser:

Categoria: I si....?

1. At last...., d'Olga Valls (Valquíria)
  2. O, de Berta Creus (Quaga)
  3. I si?, de Natxa Nacenta (Tarongina)

Accèssit. Un pispa literat, d'Oriol Solà (Isidre d'Isil)

Categoria: Aquell dia que ho va canviar tot

1. El desig, de Dimitri Lombardo (Langbard)
  2. Aquell dia que ho va canviar tot, de Cristina Closa (Rita Xompi)
  3. Migdia d'un dia de tardor de Montserrat (Paraules)

La cerimònia de lliurament dels premis va tenir lloc al casal El Foment, i es van repartir sumes de 150 euros, 100 euros i 50 euros més un val per a un llibre per al primer, el segon i el tercer classificat  de cada categoria respectivament. Pots recuperar i llegir tots els relats premiats a la pàgina web de l'APLEC.