Participem en el Debat Constituent sobre Llengua i Cultura de Cornellà de Llobregat

La delegada de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat, Rosa Monforte, va ser la ponent de l'acte organitzat per Cornellà Debat

El 29 d'abril es va celebrar a l'Orfeó Catalònia de Cornellà, i de manera simultània per videoconferència, una sessió de Debat Constituent centrada en el tema "Llengua i Cultura". La delegada de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat, Rosa Monforte, va ser l'encarregada de fer la presentació a petició de l'entitat organitzadora, Cornellà Debat.

Monforte va titular la seva presentació "Oficialitat i llengües", en què va tocar diverses qüestions clau sobre aquest vessant de les polítiques lingüístiques: des de la definició del concepte de llengua oficial a la classificació de models d'Estat en funció de l'oficialitat de les llengües, passant per la manera com les constitucions recullen aquesta oficialitat. A partir d'exemples sobre les situacions que es donen a diversos estats, es va arribar a la conclusió que cada territori estableix una relació diferent entre els parlants i les seves llengües, una relació en què intervenen la regulació jurídica, la vida lingüística i cultural, i les ideologies lingüístiques.

Finalment, va exposar la posició de la Plataforma per la Llengua sobre l'oficialitat de les llengües en una futura política catalana, que l'entitat va plasmar en dos documents l'any 2015: Oficialitat i llengües i Oficialitat i llengües II.

Aquest acte s'emmarca en la iniciativa Debat Constituent, que pretén ser un procés participatiu transversal, inclusiu i plural per establir les bases constitucionals per al futur polític de Catalunya.