4.700 persones decideixen el guanyador dels VIII Premis Martí Gasull i Roig

La Plataforma per la Llengua ha tancat les votacions dels finalistes de la vuitena edició dels Premis Martí Gasull i Roig amb 4.706 vots.

El pròxim dilluns 19 d'abril es farà públic quina és l'entitat guanyadora a l'acte de lliurament, que se celebrarà al Teatre Poliorama de Barcelona i també es podrà seguir en directe pel canal de YouTube de la Plataforma per la Llengua

La revista Sàpiens, l'operadora de telecomunicacions Parlem i la Companyia Teatre Micalet són els tres finalistes dels VIII Premis Martí Gasull i Roig. Després d'un mes amb les votacions obertes, la Plataforma per la Llengua ha tancat aquesta matinada el formulari, amb un total de 4.706 participacions que han decidit el guanyador.

En una gala que se celebrarà al Teatre Poliorama el pròxim 19 d'abril a les 19 h es lliurarà el guardó al finalista que hagi obtingut més vots. A més, la Plataforma per la Llengua també atorgarà el Premi Especial del Jurat a l'escriptor lleidatà Josep Vallverdú pel seu compromís amb la llengua catalana i la seva llarga trajectòria literària, que ha estat especialment destacada en la literatura infantil i juvenil.

Enguany, la limitació d'aforament ens obliga a reduir el nombre de persones que podran assistir presencialment a la gala, per tant, animem a tots aquells que ho vulguin a seguir l'acte en directe a través del canal de YouTube de la Plataforma per la Llengua o bé en diferit al Canal 33.

L'actriu i poetessa Estel Solé presentarà l'esdeveniment, que comptarà amb les actuacions musicals dels cantautors balears Cris Juanico i Maria Jaume. L'eix temàtic de la gala serà la campanya "Més Audiovisual", impulsada per la Plataforma per la Llengua i les principals entitats del sector audiovisual. Aquesta iniciativa reclama a les institucions que emprenguin deu mesures concretes per revertir la situació de precarietat que viu actualment l'audiovisual en català.

Els premis fan homenatge a la figura de Martí Gasull, fundador de la Plataforma per la Llengua i activista lingüístic. L'activista per la llengua catalana va ser un dels fundadors i principal impulsor de la Plataforma per la Llengua el 1993. Durant gairebé dinou anys va ser l'ànima ideològica i de dinamització de l'entitat i una de les seves cares més visibles, un període en el qual l'entitat es va professionalitzar, va fer un salt endavant en projecció i creixement i va reinventar el seu discurs.