Una treballadora de Correus demana disculpes per imposar el castellà gràcies a la intervenció de la Plataforma per la Llengua

Una cartera va qualificar de "dictadora" una veïna de Montmeló per voler-se expressar en català

La Plataforma per la Llengua ha intervingut en un nou cas de discriminació lingüística en què van ser vulnerats els drets d'una veïna catalanoparlant de Montmeló. El cas va succeir el passat mes de gener, quan una cartera de Correus, amb un to imperatiu, va voler obligar una veïna del municipi a donar les seves dades en castellà. Veient les males formes i el to despectiu d'aquesta persona, la veïna no va voler sotmetre's a la imposició lingüística i va fer-li saber a la cartera que expressar-se en català és un dret. A més, es va oferir a facilitar-li la comprensió amb gestos i una dicció pronunciada.

Tot i això, la treballadora de Correus no va voler escoltar les xifres del document d'identitat de la veïna en una altra llengua que no fos la castellana i es va posar més agressiva afirmant que, o li parlava en castellà, o no li lliurava la carta. Veient la fermesa de la veïna, la cartera va començar a cridar i va increpar-la verbalment amb frases com "estic farta de gent com tu!" o "ets una dictadora". A més, li va fer la figa i li va prendre la carta de les mans.

Posteriorment, la Maria es va posar en contacte amb la Plataforma per la Llengua a través del servei de queixes i, gràcies a la intermediació de l'entitat amb els responsables de l'oficina de Correus i el regidor de consum de Montmeló, passats uns pocs dies la cartera es va presentar de nou al domicili de la Maria per demanar-li disculpes. A més, va reconèixer que no podia anar imposant el castellà i, encara menys, faltar el respecte i agredir verbalment una persona pel fet de parlar la seva llengua.

Tenint en compte que massa sovint es repeteixen aquesta mena de situacions amb els treballadors de Correus, la veïna de Montmeló i la Plataforma per la Llengua han denunciat formalment els fets i han sol·licitat a aquesta empresa pública que es comprometi a garantir els drets dels catalanoparlants i que tingui uns protocols lingüístics clars.