La territorial del Vallès Oriental promociona les mocions municipals en favor de la unitat de la llengua catalana

La moció ha estat aprovada a Mollet del Vallès, Sant Feliu de Codines i la capital de Granollers

La delegació territorial de l'Ametlla del Vallès ha impulsat l'aprovació de la moció municipal en defensa de la unitat de la llengua catalana presentada per la Plataforma per la Llengua arreu del domini lingüístic. La moció, pròpia de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, la Catalunya del Nord, la Franja de Ponent, de l'Alguer i d'Andorra insta a aturar la fragmentació lingüística.

La nova delegació territorial del Vallès Oriental ha aconseguit impulsar l'aprovació de la moció a altres consistoris de la comarca com Mollet del Vallès, Sant Feliu de Codines i la capital de Granollers.

Gràcies a la bona predisposició del Govern municipal es va aconseguir que aquesta moció es presentés i s'aprovés al Ple del consistori ametllatà del dia 28 de desembre de 2020 per unanimitat.

Aquestes darreres dècades hem vist diversos intents de divisió́ de la nostra llengua per diversos sectors del conjunt dels territoris del nostre domini lingüístic. En alguns casos, fins i tot, el foment de la fragmentació́ lingüística ha estat impulsat directament per algunes instàncies i institucions públiques, fet especialment greu, atès que no solament constitueix un atac frontal envers un patrimoni lingüístic que hauria de ser orgullosament compartit pels estats i regions d'Andorra, Espanya, França i Itàlia, sinó́ també́ un menyspreu absolut pel rigor científic i acadèmic dels experts en la matèria filològica.