Es formalitza la delegació local del Vallès Oriental

L'Ametlla del Vallès és la primera delegació local de la nova territorial del Vallès Oriental

La delegació engega la seva activitat aquest 2021 centrant la seves accions en l'ús del català al comerç, al consum i al lleure

La Plataforma per la Llengua continua creixent i treballant en la defensa i la promoció de la llengua catalana i aquest primer trimestre de 2021 ha començat amb la formalització de noves delegacions locals, entre les quals hi ha la de l'Ametlla del Vallès.

El grup local, el primer constituït a la delegació territorial del Vallès Oriental, sorgeix a partir d'un grup de simpatitzants de l'entitat al municipi que comparteixen inquietuds i que s'han mostrat interessats en l'activitat de la Plataforma per la Llengua arreu del domini lingüístic. La constitució d'aquesta nova delegació, el passat febrer de 2021, es va començar a gestar a finals d'any entre reunions virtuals i quedades telemàtiques.

Els objectius marcats per treballar a l'Ametlla del Vallès són la normalització de l'ús del català entre els catalanoparlants i afavorir-ne l'ús social en tots els àmbits. Concretament, les accions inicials es duran a terme en l'ús del català al comerç, al consum i en el lleure. També es pretén participar i col·laborar amb altres entitats del poble, com també amb escoles, l'institut o l'escola d'adults, punts prioritaris per treballar plegats perquè el català sigui la llengua comuna i de cohesió social entre els joves i les persones d'origen nouvingut.

De moment, el grup local de la Plataforma per la Llengua ha estat molt ben acollit per l'alcalde, Pep Moret i Tanyà, el qual s'ha emplaçat, pròximament, a fer una trobada amb les altres regidories per poder treballar conjuntament en àmbits estratègics de la promoció del català i la defensa dels drets lingüístics dels catalanoparlants.