Plataforma participa a les Jornades “Llengua i Escola” de l’Intersindical CSC - Educació

La Delegada algueresa Irene Coghene ha parlat de la situació de l'Alguer durant la taula rodona "Escola en català i català a l'escola"

La Plataforma per la Llengua ha participat, a través de la Delegada de l'Alguer Irene Coghene, a les Jornades "Llengua i Escola" organitzades de la Intersindical CSC. La taula rodona, que feva part d'un conjunt de conferències a damunt del tema de l'escola i de la situació del català, ha tengut lloc en manera virtual dissabte 6 de març amb el títol "Escola en català i català a l'escola. Visió des dels diferents territoris del domini lingüístic".

La Delegada de la territorial ha participat amb una intervenció sobre la situació algueresa, que és en evolució després de l'aprovació de la nova lei regional 3 de juliol del 2018, n. 22 "Disciplina de la política lingüística regional" i de les més recents línies guia explicatives, aprovades a setembre del 2020, que contenen les noves règules per la introducció del català de l'Alguer a les escoles.

Plataforma per la Llengua treballa activament amb el mon de l'escola i les famílies alguereses per portar envant los temes de la didàctica en alguerés i fer aplicar la lei. Últimament, amb la primera tornada de la campanya #volemlescolaenalguerés havem recollit més de 1.200 signatures. La campanya, que continua de cara a l'any escolàstic 2021-22, és entrada en una segona fase, convidant les famílies a enviar, a través de la pàgina web enalgueres.cat, una requesta d'aplicació de la lei endiriçada als dirigents de les escoles de la ciutat i a l'Ofici Escolàstic Regional.