Plataforma per la Llengua de Badalona i l’Associació de Veïns de Bufalà organitzen un taller de xarxes socials a l’Institut Pompeu Fabra

Els alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Pompeu Fabra van participar en aquests tallers, dinamitzats per la creadora de continguts audiovisuals valenciana Gal·la Martí

Els tallers tenien com a objectiu promoure l'ús del català i la visibilitat de les dones a les xarxes socials.

Els passats 1 i 2 de març, la creadora de continguts audiovisuals valenciana Gal·la Martí, que compta amb més de 3.000 seguidors a l'Instagram i més de 4.500 al TikTok, va ser l'encarregada de dinamitzar els tallers de xarxes socials que organitza la Plataforma per la Llengua arreu del territori per a alumnes joves.

Aquests tallers tenen l'objectiu de promoure l'ús del català en un àmbit on la nostra llengua és minoritària: les xarxes socials. Durant les quatre sessions del taller, els alumnes de 4t d'ESO han pogut veure exemples pràctics de continguts en català a les xarxes, com també conèixer diferents recursos per crear vídeos. Finalment, el taller va concloure amb la gravació dels mateixos alumnes de vídeos propis en català.

Els tallers s'emmarquen en les actuacions que l'Associació de Veïns de Bufalà i l'Institut Pompeu Fabra han organitzat per a la commemoració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona treballadora. Per aquest motiu la temàtica es va centrar, també, en la denúncia de la discriminació i poca presència que pateixen les dones a les xarxes socials.

Aquests tallers són la primera de les accions conjuntes que han fet la Plataforma per la Llengua i l'Associació de Veïns de Bufalà, amb l'objectiu de promoure l'ús del català al barri badaloní. Aquesta acció arriba després de l'acord de col·laboració pactat el passat mes de gener entre totes dues entitats.

Podeu veure un petit resum del taller al reportatge emès pels informatius de Badalona Televisió: