Comencen els tallers d'alfabetització gratuïts i en català a Lloseta

Una trentena de dones d'origen marroquí s'inicien en l'aprenentatge del català

Comencen els tallers d'alfabetització gratuïts i en català a Lloseta. Moltes de les assistents -en femení perquè totes són dones marroquines- ja saben llegir i escriure en altres llengües diferents del català i, de fet, qualcunes, han estudiat el batxillerat al Marroc. El primer dia les alumnes han après a presentar-se, a dir on viuen, d'on són, a demanar com estan i alguns grups fins i tot ja han començat a comptar els anys que tenen, germans i fills.

Hi ha diferents ritmes d'aprenentatge, com és natural, però totes les assistents estan molt motivades i tenen moltes ganes d'aprendre català per poder entendre les reunions de l'escola, parlar amb les professores i ajudar els seus fills amb els deures.

El repertori lingüístic de les assistents és molt ampli i la majoria parlen més de quatre llengües. Moltes són arabòfones, però també n'hi ha unes quantes d'amazigòfones. A més, en general parlen també francès i han estat molt contentes de saber que hi ha moltes semblances entre el francès i el català.
La més jove té 20 anys i, la més major, 38. De moment hi ha trenta dones apuntades i sembla que se'n continuen apuntant. Ara, per mor de la COVID-19, només poden ser sis a l'aula (cinc alumnes i la instructora dels tallers) però no suposa un entrebanc per a l'objectiu dels tallers: donar-los eines per poder ser autònomes en català.

Aquests tallers, que tenen lloc els dimarts i dijous de 9:30 a 13 h, són una iniciativa del Grup de Treball d'Arrelament i Cohesió Social de la Plataforma per la Llengua Illes Balears i l'Ajuntament de Lloseta hi col·labora amb la cessió de l'espai.

La Plataforma per la Llengua Illes Balears esperam poder donar recorregut a aquests tallers i reproduir-los a d'altres municipis de Mallorca i de les Illes Balears amb les mateixes necessitats sociolingüístiques.