Mitja dotzena de municipis més del Maresme se sumen a la campanya “Som 10 milions, som una Llengua”

Els sis municipis s'afegeixen a la llista de suports institucionals a la campanya promoguda per la Plataforma per la Llengua, perquè han aprovat la moció al ple municipal

Durant el passat mes de desembre, els municipis maresmencs d'Argentona, Canet de Mar,  Arenys de Munt, Calella, Dosrius i Palafolls van aprovar, al ple municipal, la moció promoguda per la Plataforma per la Llengua, que conté les principals reclamacions de la campanya "Som 10 Milions, som una llengua": la reivindicació de la unitat de la llengua i el rebuig als intents de fragmentació lingüística de les institucions espanyoles.

El primer municipi a aprovar la moció va ser Argentona, el dia 14 de desembre, amb el suport de tots els grups municipals (Unitat per Argentona, Tots per Argentona, PSC i Junts per Catalunya) i amb l'únic vot en contra del regidor del PP.

Al ple municipal de Canet de Mar, que es va dur a terme el passat 17 de desembre, la moció també va rebre el suport de la majoria dels grups municipals (ERC, Canetencs independents, , Som Canet, Junts, Primàries i Canet i Tu), però amb l'abstenció dels regidors del PSC.

Va passar el mateix al ple municipal d'Arenys de  Munt, també el dia 17, on la moció es va aprovar i va comptar amb els vots favorables d'ERC, Junts per Arenys de Munt i la CUP, i amb l'abstenció del PSC.

A Calella, que va dur a terme el ple municipal, també, el dia 17, tots els regidors, exceptuant el representant de Ciutadans, es van adherir a la moció. Així, els grups municipals de Junts per Calella, ERC, Calella en comú, PSC i CUP van votar a favor de la unitat de la llengua.

En el cas de Dosrius, al ple del dia 22 de desembre, els grups municipals d'ERC, Junts per Catalunya, Som del Poble i la PAC-CUP van votar a favor i el PSC va ser l'únic partit que no ho va fer, es va abstenir.

Per acabar, a ple municipal de Palafolls va ser on la votació va ser més ajustada i on, també, va suscitar més debat. Tot i aprovar-se gràcies a la majoria absoluta d'ERC, la moció va obtenir l'abstenció d'un regidor del PSC i el vot en contra dels altres quatre regidors del PSC, com també la de Palafolls en Comú. Els vots contraris dels regidors dels dos partits, a més, van anar acompanyats d'uns discursos molt bel·ligerants dels seus representants, acusant la moció i la Plataforma per la Llengua de  voler "imposar la llengua catalana" o de "sacsejar la qüestió de la llengua amb finalitats exclusivament polítiques" i defensant, de forma explícita, la fragmentació lingüística, dient que "la llengua que es parla a Castelló no és la mateixa que es parla a Catalunya".

La territorial del Maresme de la Plataforma per la Llengua celebra que la llista d'institucions que s'han adherit a la campanya "Som 10 Milions, som una llengua" no pari de créixer. Tot i així, una vegada més, hem de lamentar les diferències en els postulats als diferents municipis del PSC i, en aquest cas, també dels comuns. Si bé en alguns municipis aquests dos partits no solament han votat a favor de la moció, sinó que han format part dels grups proposants, en d'altres hem escoltat discursos hostils cap a la unitat de la llengua, la defensa del seu ús i discursos de fragmentació lingüística, sense diferenciar-se de l'argumentari utilitzat pel PP i Ciutadans.