La Plataforma per la Llengua Illes Balears participa de l'ofrena floral a Jaume I

L'ONG del català, conjuntament amb altres entitats de la societat civil mallorquina, és present a aquest acte de la Diada de Mallorca.

Dia 31 de desembre de 1229 les tropes de Jaume I varen conquerir el que fins aleshores fou Madina Mayurqa. Aquest fet marca un abans i un després en la història de l'illa. D'aquest moment històric provenen gran part dels trets que avui ens defineixen com a nacionalitat històrica, sobretot la llengua catalana. Per aquest motiu, dia 31 de desembre es la Diada de Mallorca i, per a commemorar-la se celebren un seguit d'actes com la Festa de l'Estendard, la representació de "La Colcada" de Pere d'Alcàntara Penya i la tradicional ofrena floral a l'estàtua del rei En Jaume.
Enguany la situació sanitària ha obligat a cancel·lar o repensar molts d'actes, però l'ofrena floral s'ha adaptat a les mesures de prevenció de la Covid, s'ha pogut celebrar sense incidents i la Plataforma per la Llengua hi hem participat conjuntament amb la Federació d'Associacions de Veïns de Palma, Joves de Mallorca per la Llengua, l'Assemblea Sobiranista, el Grup Blanquerna, l'Obra Cultural Balear, Més per Mallorca, Podem, Proposta per les Illes i Joves per les Illes.