Presentem l’InformeCAT 2020 a Girona

La presentació es farà virtualment i en obert per a tothom qui vulgui conèixer la situació de la llengua

Aquest dimecres 25 de novembre a les 19.30 h l'ADAC - Plataforma per la Llengua Gironès presentarà virtualment l'InformeCAT 2020 per donar a conèixer les dades més rellevants sobre la llengua catalana.

L'InformeCAT, publicat el juny del 2020 i presentat virtualment a periodistes i experts en llengua catalana, fa una panoràmica de la salut del català a partir de 50 dades de diversos àmbits que tenen influència sobre la llengua: educació, empreses i serveis, dades sociodemogràfiques, tecnologia o justícia, entre d'altres.

Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua, i Manel Cassú, president de l'ADAC, conversaran sobre les dades més rellevants del català i els acompanyarà també David Casellas, delegat territorial de la Plataforma per la Llengua Gironès i Coordinador de la secció lingüística de l'ADAC.

I quines dades podrem trobar a la presentació? Doncs, per exemple, sabies que la meitat dels habitants de Catalunya creu que català, valencià i mallorquí són llengües diferents? Ets conscient que l'estat espanyol ha destinat en 6 anys 0 euros a la producció de cinema en català i 400 milions al que es fa en castellà, o que el  66,7% dels consumidors de Catalunya volen l'etiquetatge en català?

Vols saber-ne més? Connecta't dimecres a la presentació i descobreix tot allò que no sabies sobre el català. Al final s'obrirà un torn de preguntes per a tots aquells que tingueu dubtes o vulgueu afegir algun comentari a la presentació.