La Generalitat Valenciana nega el suport als actes d'homenatge a Ovidi Montllor

En l'any del 25 aniversari de la mort del gran cantautor Ovidi Montllor, la Plataforma per la Llengua, amb el suport d'altres entitats, pretenia fer un homenatge al cantautor, amb concerts a Alcoi -ciutat d'origen del cantant-, València i Castelló. Els concerts s'han encomanat al grup Ovidi 25 -format per Borja Penalba, Mireia Vives, David Fernàndez i David Caló-, creat al voltant de la figura de l'artista alcoià, com a mostra de suport a la música d'ara.

La Generalitat Valenciana, al·legant raons tècniques fàcilment superables, s'ha negat a col·laborar amb el cicle de tres concerts del grup Ovidi 25, organitzat per la Plataforma per la Llengua. La direcció de l'Institut Valencià de Cultura, encapçalada per Abel Guarinós, ha rebutjat sense contemplacions el projecte d'homenatge d'una entitat de la societat civil valenciana al cantant alcoià, amb el pretext d'un pretès error de forma en la sol·licitud. El govern autoanomenat progressista de la Generalitat Valenciana es limita a fer un acte institucional en memòria d'Ovidi Montllor, i no col·labora amb les propostes del món associatiu valencià. Eixa actitud de rebuig a les propostes culturals no oficials és justament contrària a les idees que sempre va defensar Ovidi Montllor.

Per a la Plataforma per la Llengua, aquests fets són especialment greus, per la càrrega política que comporten. Per aquest motiu, vol estudiar totes les vies legals i jurídiques per fer-hi front.