Celebració del primer Torneig de Scrabble duplicat de Barcelona

El passat dissabte 10 d'octubre es va poder gaudir del primer torneig de Scrabble duplicat de Barcelona. El format d'aquest primer torneig es va adaptar a les mesures sanitàries corresponents i a les necessitats actuals.

El grup local de Barcelona de la Plataforma per la Llengua, juntament amb la Federació Internacional de Scrabble en català, han estat els organitzadors de  l'esdeveniment, que es va celebrar el passat dissabte 10 d'octubre a la Lleialtat Santsenca.

L'Scrabble duplicat és una variant del joc en què tots els jugadors s'enfronten amb el mateix tauler i fitxes de forma simultània. L'objectiu és aconseguir la millor puntuació possible durant les sis rondes que dura el torneig.

Aquest primer torneig de Scrabble a Barcelona s'ha vist limitat per les mesures sanitàries a causa de la crisi de la Covid-19. D'aquesta manera, es va optar per la modalitat de l'Scrabble duplicat, ja que permet mantenir la distància de seguretat entre els participants. Es va haver de limitar l'aforament de la sala i es va seguir un estricte protocol per garantir la seguretat de tots els assistents.

La jornada va concloure amb el lliurament dels diferents premis. Els tres primers classificats van gaudir d'un lot d'ampolles diferents llibres sobre la situació del català, ampolles del Cava per la Llengua i  un exemplar del disc Mans Manetes.

Tant el grup local de la Plataforma per la Llengua de Barcelona com la Federació Internacional de Scrabble en català fem una valoració molt positiva d'aquest primer torneig, esperant que, en els propers anys, puguem organitzar de nou el torneig, aquesta vegada amb una major assistència i amb el format de Scrabble habitual.