La campanya #NormalitzaLaPlatja proposa l'ús del valencià en desenes de municipis

L'associació cívica Tirant Lo Blanc i la Plataforma per la Llengua País Valencià han promogut, des de principis d'agost del 2020, la campanya "Normalitza la platja", per a conscienciar sobre l'ús del valencià com a llengua oficial en les retolacions de les poblacions de la costa mediterrània. Les entitats tenen com a objectiu promoure l'ús normal del valencià a tot el territori i fer respectar la legislació valenciana per a les senyalitzacions. La campanya a favor de l'ús normal del valencià en la retolació de les platges continua en funcionament durant els propers mesos.

Únicament en un més d'activitat, la campanya #NormalitzaLaPlatja ha gestionat reclamacions per la manca d'ús del valencià en la retolació de les platges de desenes de municipis del País Valencià, com ara Benicàssim, Benissa, Dénia, Gandia, Moncofa, Nules, Oliva, Peníscola, Santa Pola, Xàbia o València.

Animem la ciutadania a continuar participant en la campanya, fent una foto del cartell o senyal que no està en valencià i penjant-la a l'aplicació per a mòbils "Bon senyal", i a les xarxes amb l'etiqueta #NormalitzaLaPlatja. Tant l'associació cívica Tirant Lo Blanc com la Plataforma per la Llengua País Valencià cursaran els suggeriments als ajuntaments i l'Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat Valenciana.