La campanya "Som 10 Milions, som una llengua" arriba a Betxí

Després d'un parèntesi de mesos, per la situació sanitària, la campanya en defensa de la unitat de la llengua de la Plataforma per la Llengua torna als carrers i espais públics del País Valencià. La campanya de la Plataforma per la Llengua ha estat present al centenari de l'Aplec de la Terra, celebrat a la vila de Betxí (la Plana Baixa), organitzat per Decidim i per l'Ajuntament de la localitat.

En els darrers mesos, diverses personalitats del món polític i cultural del País Valencià han mostrat suport a la campanya "Som 10 milions" que porta a terme la Plataforma per la Llengua. Ja s'han adherit a la iniciativa "Som 10 milions" el president de les Corts Valencianes, Enric Morera; el president de la Diputació de Castelló, Josep Pasqual Martí; l'alcalde de València, Joan Ribó; a més d'unes altres figures del món de la política, com ara la diputada Marisa Saavedra, el diputat Joan Baldoví, el senador Carles Mulet, la diputada provincial de Castelló Ruth Sanz, el diputat Ignasi Garcia, o el regidor de Gandia Nahuel González; i persones del món de la cultura, com ara l'artista Anna Moner, els escriptors Silvestre Vilaplana, Josep Daniel Climent i Pasqual Alapont, la professora i escriptora Lliris Picó, els músics Pau Alabajos i Borja Penalba, o la periodista Amàlia Garrigós.

Tal com passa en la immensa majoria de llengües del món, el valencià gaudeix d'una diversitat de parlars diferents que l'enriqueix i que no en qüestiona la unitat. De fet, el valencià és una de les llengües més unitàries del seu entorn, especialment si es compara amb altres com ara l'alemany, l'italià, el portuguès o el castellà. A més, la unitat lingüística no s'ha de considerar qüestionada per l'existència d'unes altres denominacions territorials com ara l'alguerés, el menorquí o el mallorquí.