La Plataforma per la Llengua demana a Bankia millorar l’atenció en valencià

Els representants de la Plataforma per la Llengua s'han reunit amb Jaume Casas, director territorial de Bankia a València i Castelló, a fi de demanar-li una completa atenció a la clientela en valencià/català.

El director territorial de Bankia a València i Castelló, Jaume Casas, ha mantingut una entrevista amb el delegat de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manel Carceller, que li ha proposat diverses millores en l'atenció en valencià a la clientela del banc. Respecte als caixers automàtics, la Plataforma proposa que quan una targeta s'use per primera vegada, el sistema del caixer memoritze la llengua que el client vol usar. L'entitat també proposa unificar les versions en "valencià" i "català", amb la doble denominació "valencià/català", i utilitzant lèxic valencià.

Pel que fa a l'atenció telefònica al client, la Plataforma per la Llengua proposa configurar un contestador automàtic que parle i done l'opció de comunicar-se en valencià/català. Igualment, es demana que els operadors que atenen clientela que demana ser atesa en valencià/català entenguen aquesta llengua, i també que la parlen. La solució és que sempre hi haja operadors disponibles per a poder oferir els serveis en valencià/català.

Sobre el lloc web i altres eines digitals, l'ONG del valencià proposa triar la llengua, amb una pregunta explícita, en la primera navegació en l'àrea de clients del web de Bankia, i completar la versió en valencià de tots els documents d'atenció al client, que ara apareixen totalment o parcialment en castellà. Així mateix, es proposa que les diferents APP (aplicacions per a mòbil) de Bankia tinguen totes una versió en valencià/català.