Cicle Gaudí en línea

La Plataforma per la Llengua col·labora amb la Società Umanitaria de l'Alguer, l'Ofici de l'Alguer de la Delegació del Govern de Catalunya a Itàlia, l'Acadèmia del Cinema Català i Sardinia Media, per la versió en línea del Cicle Gaudí - Cinema Català 2019. Aqueix cicle fa part d'un famós circuit promovit de l'Acadèmia del Cinema Català, per difundir les pel·lícules que han participat als Premis Gaudí, prestigiós premi del cinema produït en Catalunya.

Lo Cicle, ja experimentat a l'Alguer, entre novembre i febrer, inclourà tres setmanes de programació, del 26 de juny al 12 de juliol, amb streaming en directe a YouTube live, la disponibilitat on demand a la plataforma Sardinia Media en los dos dies següents i entrevistes aprufondites amb registes i col·laboradors. Lo projecte és nat en un moment on l'ús del cinema col·lectiu encara és complicat, amb l'objectiu de permetir a un públic més gran possible de veure pel·lícules de qualitat, absolutament inèdites pel circuit comercial italià.

Les pel·lícules sigueran en llengua original amb sotatítols en italià. La sotatitolació és estada gestionada de l'Ofici de la Generalitat de Catalunya a l'Alguer. L'ús de la plataforma Sardinia Media és gratuït prèvia inscripció.

En aquí lo programa:

PETITET, de Carles Bosch

Divendres 26 de juny a les 21.30 h en directe al canal de YouTube Società Umanitaria de l'Alguer. Dissabte 27 i diumenge 28 de juny disponible a la plataforma Sardinia Media per 48 hores. Al final de la pel·lícula, entrevista al director Carles Bosch a cura de Nadia Rondello, treballadora cultural de la Società Umanitaria.

JEAN FRANÇOIS I EL SENTIT DE LA VIDA, de Sergi Portabella

Divendres 3 de juliol a les 21.30 h en directe al canal de YouTube Società Umanitaria CSC Alghero. Dissabte 4 i diumenge 5 de juliol disponibles a la plataforma Sardinia Media per 48 hores. Al final de la pel·lícula, entrevista al director Sergi Portabella a cura d'Emiliano Di Nolfo, operador cultural de la Società Umanitaria.

LES DISTÀNCIES, d'Elena Trapé

Dissabte 11 i diumenge 12 de juliol disponible a la plataforma Sardinia Media per 48 hores. Entrevista al guionista Miguel Ibañez a cura d'Alessandra Sento, directora de la Società Umanitaria, disponible a la plataforma Sardinia Media.