L'exclusivitat de l'Hotel Arts de Barcelona també es pot trobar en català

La Plataforma per la Llengua està atenta al compliment dels requisits lingüístics per part de les empreses que operen als territoris de parla catalana.

L'Hotel Arts, una de les icones arquitectòniques de referència a la ciutat de Barcelona, ja presenta el seu web també en català després de les peticions fetes per la Plataforma per la Llengua. Aquest prestigiós hotel de cinc estrelles disposava d'un web en cinc llengües diferents, entre les quals no hi havia el català. Per això, des de l'entitat ens vam adreçar a l'àrea de comunicació de l'hotel per demanar-los la conveniència que la llengua pròpia del territori on es troba també hi fos.

A més a més, l'ONG del català va fer saber a l'Hotel Arts que un dels restaurants de la seva oferta gastronòmica -concretament, l'avui dia extingit Arola Restaurant- no tenia la carta en català, tal com regula la Llei 22/2010, del Codi de consum de Catalunya. Al cap d'un temps, l'hotel es va posar en contacte amb la Plataforma per la Llengua per informar que les cartes de l'esmentat restaurant ja havien estat traduïdes al català i que, a més, també s'accedia a la petició d'actualització del portal.

Després d'aquest primer pas, la Plataforma per la Llengua ara sol·licitarà a l'Hotel Arts que incorpori el català en dos web més. D'una banda, al dels restaurants de l'hotel, l'Enoteca Paco Pérez -que és el que, actualment, ocupa el lloc d'Arola Restaurant-, un cuiner amb dues estrelles Michelin. I, de l'altra, al web de la cocteleria P41 Bar & Coctelarium.

Actualment la nostra llengua no es troba en cap d'aquests dos webs, i apel·lem al bon fer d'Hotel Arts per capgirar aquesta situació.

La Plataforma per la Llengua està atenta al compliment dels requisits lingüístics per part de les empreses que operen als territoris de parla catalana i, si escau, les assessora i les ajuda a ser lingüísticament responsables. Aquesta feina és possible gràcies al suport dels més de 20.000 socis que ja suma l'ONG del català.