23 d’abril 2020, 5 activitats per a un singular dia del llibre

El món del llibre sempre ha tingut un eco social, perquè molts llibres han sigut la porta d'idees i de projectes per a la societat. Per part de la Plataforma per la Llengua us proposem cinc activitats per a celebrar, sense eixir de casa, el dia del llibre al País Valencià.

La Plataforma per la Llengua valora la celebració del Dia del Llibre, en les circumstàncies de confinament per la pandèmia, com un acte singular d'homenatge al llibre i als escriptors i escriptores. El món del llibre ha sigut un element fonamental al País Valencià contemporani. L'obra de Joan Fuster, un dels millors escriptors de la història de la literatura catalana, i el seu llibre Nosaltres els valencians continuen sent una referència en el nostre temps contemporani. Històricament, al País Valencià els llibres en valencià i les llibreries han patit atacs per part de l'extrema dreta, dels feixistes i dels intolerants. Per això el llibre i la defensa de la llibertat d'opinió i d'expressió continuen sent un símbol de la lluita per les llibertats democràtiques. Llegir ens fa més lliures.

1.- Participar en el nostre sorteig de tres exemplars de la novel·la Guillem de Núria Cadenes, trobareu la informació en els perfils de la Plataforma per la Llengua País Valencià a Facebook, Twitter i Instagram.

2. Gaudir de la campanya #RescataUnLlibre. Es tracta d'una galeria d'imatges de les portades de més de 200 obres de diversos gèneres, per a diversos tipus de públic, recomanades per persones sòcies, voluntàries i simpatitzants de l'entitat. Pots descobrir totes les recomanacions en aquesta galeria o al destacat #RescataUnLlibre que hem creat al nostre perfil d'Instagram (@plataformaperlallengua). Hi trobareu autors referents com Jesús Moncada, Mercè Rodoreda, Isabel Clara Simó i Joan Fuster i alguns de les darreres generacions com Sònia Moll i Jordi Nopca.

3. Escoltar el concert amb cançons d'autors valencians i catalans compostes per a poemes #musicadepoetes, organitzat per la Universitat Oberta de Catalunya via Instagram.

4. Veure el vídeo que han preparat les biblioteques del País Valencià en col·laboració amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua. Cal valorar, especialment, les obres de les autores. I per això la novel·lista Carmelina Sánchez Cutillas ha sigut considerada #Escriptoradel2020 per l'AVL. Seguint aquest enllaç

5.- Comprar o encomanar un llibres o còmics en valencià, per gaudir de la lectura i ajudar especialment les llibreries i les editorials valencianes. Aquest dia del llibre, omplim les xarxes amb llibres, contes i poesia per continuar promovent l'ús de la nostra llengua!