Montse Castellà i Yasmin Bradi al Festival de cançó Barnasants

Montse Castellà protagonista d'activitats col·laterals, com "I pomeriggi musicali" a l'Istituto Artistico Musicale Giuseppe Verdi. Lo 28 de febrer, nou apuntament al Poco Loco de l'Alguer amb el doble concert.

Lo doble concert de Montse Castellà i Yasmin Bradi a l'Alguer veu protagonistes dues dones amb la música al cor. Un apuntament del Festival BarnaSants en col·laboració amb la Plataforma per la Llengua que tenguerà lloc divendres 28 de febrer al Poco Loco de l'Alguer a les 22 h. Després d'haver col·laborat amb Joan Baez, Paco Ibáñez i Txarango, i amb més de vint anys als escenaris i quatre discos a la butxaca, Montse Castellà continua desfensant que "més ampres l'alegria més l'arremunis" i amb aquest espirit la cantautora i activista de Tortosa (Catalunya) ofri un concert antològic en lo qual repassa les millors cançons del sou repertori, carregat de lluita, optimisme i sensibilitat. Perquè no sempre se pot guanyar, però no totes les desgràcies són irreversibles i perquè, si fem camí, la vida mai no abandona los valents.

Yasmin Bradi, veu algueresa amb gran personalitat i tècnica vocal, de formació clàssica, cultiva un coneixement profund de la tradició popular algueresa.              Bradi guanya lo premi Andrea Parodi de la crítica amb la cançó La neu i en lo 2018 participa al Festival Barnasants a Barcelona, dividint l'escenari amb Rosa Zaragoza. Aqueixa vegada ofrirà un viatge musical de Barcelona a l'Alguer, entre passat i present, amb calqui cançó inèdita, Llunes i L'estúpid, que sigueran en lo sou primer disc. Dario Pinna al violí, Paolo Zuddas a les percussions, Riccardo Pinna al piano i harmònium.

L'arribada a l'Alguer de Montse Castellà preveu 2 activitats més, divendres 28 a les 18 h a l'Istituto Artistico Musicale G. Verdi, carrer Simon 3, participarà amb la sua música a "I pomeriggi musicali", activitat gratuïta i oberta al públic. Dissabte 29 de febrer a les 11:30 encontrarà los alumnes de les seccions musicals de l'escola secundària de primer grau Grazia Deledda (Institut Comprensiu 2) en col·laboració amb el Professor Paolo Zicconi.

Los bitllets se troben en vèndita a la Biblioteca catalana, carrer de Pa i Aigua n. 48 (via Arduino), amb els següents horaris de les 10 a les 12 h dilluns, dimecres i divendres, de les 17 a les 19 h dimarts i dijous. Lo cost és de € 5, mentres pels socis de la Plataforma per la Llengua és de € 3.

Los pròxims apuntaments "algueresos" del Festival de cançó BarnaSants seran a València (5 de març) i a Sabadell (6 de març), amb els concerts del cantautor Davide Casu, que ha presentat lo nou disc Costa Oest a Llevant a l'Alguer al mes de gener. En aqueix viatge a les terres de llengua catalana, on farà també un concert a Girona al local El Foment (3 de març), siguerà acompanyat de Paolo Zuddas a les percussions, Salvatore Maltana al baix, Bachisio Ulgheri a la guitarra.