El Meridiana Rock torna amb Gertrudis, Itaca Band, 31 FAM i Pupil·les com a caps de cartell

El festival compta, en l'edició del 2020, amb la col·laboració d'instituts i entitats del barri de Porta de Nou Barris, especialment les integrades a la Comissió de festes, i forma part dels actes de la Festa Major. El protagonisme social es completarà amb la participació de Vozes i amb la presentació d'un videoclip de rap en català que faran els alumnes de l'Institut Flos i Calcat del mateix barri

Torna el Meridiana Rock, el festival de música en català a Barcelona que promou la Plataforma per la Llengua amb la participació de Sunmusic BCN, la productora del Canet Rock, amb l'objectiu de crear una nova centralitat cultural en un districte on l'ús social del català ha estat històricament baix.

Després de l'èxit de l'any passat, la tercera edició d'aquest festival de més de 6 hores de música en català ja té data: serà el divendres 15 de maig del 2020, un any més al Parc de Can Dragó. Un cop més, promourem el català com a llengua d'oci i festiva amb la voluntat d'aplegar milers de persones amb ganes de festa i de bona música. Així, un any més, la productora del Canet Rock, Sunmusic BCN, s'alia amb l'ONG del català per impulsar un concert amb un cartell de primer nivell, generar una programació cultural de qualitat i normalitzar la participació cultural en català, incidint, així, en la cohesió social. A banda, es presentarà el videoclip que s'està creant al barri amb l'Institut Flos i Calcat, amb la col·laboració de Nel·lo C i Estel Solé.

Un dels grups que actuarà aquest dia serà Gertrudis, que presentarà per primer cop a Barcelona el seu nou disc, «No em dona la gana». D'aquesta manera, serà la primera ocasió per ballar en directe els nous temes del disc com els èxits Bon dia vida i Si tothom calla.
L'escenari del Meridiana Rock també acollirà enguany la música urbana de 31FAM. El grup està format per sis joves sabadellencs: Kid Pi (Edi Freixas), Joey C (Joel Cosp), Lil Didi (Dídac Serra), Bandam (Ferran Vilata), Koalekay (Alejandro Gil) i AAA (Álex Sánchez). El trap, el dancehall i el reggaeton són alguns dels estils urbans que dominen el seu repertori.

Itaca Band, un dels grups de més tirada del panorama musical català, i el raper Nel·lo C, que està esdeveniment un dels referents del rap en català i  de la formació de joves en aquest gènere musical, també tindran protagonisme al concert de la Meridiana.

El festival també comptarà amb el rap electrònic feminista de Pupil·les. El grup té una vinculació especial amb la Plataforma per la Llengua, perquè va ser uns dels finalistes de l'edició del 2018 dels Premis Martí Gasull i Roig.

L'incombustible Miquel del Roig i la seva guitarra compartiran el cartell del Meridiana Rock 2020 amb aquests artistes i amb Infumables i el DJ Ernest Codina, que completen el cartell. El seu espectacle únic acapararà de ben segur l'atenció de tot el Parc de Can Dragó el proper 15 de maig.

El Meridiana Rock
El Meridiana Rock té com a objectiu promoure la llengua i la cultura catalanes al districte barceloní de Nou Barris, així com incentivar l'accés i la participació dels joves en un projecte cultural amb la col·laboració d'entitats veïnals, persones nouvingudes i associacions del barri de Porta. De fet, s'emmarca dins de la Festa Major d'aquest barri del districte de Nou Barris, però també dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral que la Plataforma per la Llengua hi desenvolupa. És per això que dos dels principals objectius del Meridiana Rock són incentivar l'accés i la participació dels joves en un projecte cultural i alhora potenciar la participació d'entitats veïnals, de persones nouvingudes i d'associacions del barri de Porta i del districte de Nou Barris. En aquest sentit, el Meridiana Rock compta amb la col·laboració d'instituts i entitats del barri de Porta, especialment de les que estan integrades a la Comissió de festes.

Implicació de les entitats del districte
Meridiana Rock s'emmarca en la Festa Major del barri de Porta i del districte de Nou Barris, però també en el Pla d'Actuació Lingüística Integral que la Plataforma per la Llengua desenvolupa al districte. És per això que dos dels principals objectius del Meridiana Rock són incentivar l'accés i la participació dels joves en un projecte cultural i alhora incentivar la participació d'entitats veïnals, de persones nouvingudes i associacions del barri de Porta i del districte de Nou Barris. Així, el Meridiana Rock compta amb la col·laboració de moltes entitats del barri de Porta i especialment de les integrades a la Comissió de festes. Això suposa una extensió i consolidació de la feina conjunta amb les entitats de Nou Barris després del concert ara fa un any al districte, que es va dur a terme juntament amb entitats de Ciutat Meridiana: Fes-te Meridiana.

Per tal de reforçar la participació de les entitats i la importància de la seva implicació en un projecte de cohesió social també hi participarà la Fundació Privada Vozes. A banda, s'aprofitarà per presentar públicament la feina que es va començar a fer el novembre del 2019 amb els joves de l'Institut Flos i Calcat del barri de Porta, que han creat una cançó amb el raper sabadellenc Nel·lo C i n'han elaborat un videoclip, amb el guiatge de la dramaturga Estel Solé. El resultat d'aquesta tasca serveix per donar una imatge positiva del barri, atès que hi col·laboren diverses entitats de la Comissió de festes del barri de Porta, i exposar a la societat el punt de vista dels joves en relació amb la discriminació per raó de gènere, ètnia o de classe social. Per tant, incorpora un missatge reivindicatiu molt potent.