Doble sessió d’activitats per promocionar el català a Canet de Mar

El grup local de la Plataforma per la Llengua a Canet de Mar va organitzar el cap de setmana del 12 al 14 de febrer dues presentacions per promocionar diferents obres culturals en català

Les dues activitats van tenir lloc a la Sala Cultural Ramon Capmany

El passat divendres 14 de febrer va tenir lloc la presentació del llibre Pompeu Fabra. Vida i obra en imatges, amb la presència del seu autor, Jordi Manent. En l'acte, que va comptar amb una dotzena d'assistents, es va presentar el llibre, que consta de fotografies que il·lustren la trajectòria del "seny ordenador de la llengua catalana", aplegant les millors imatges de Fabra, algunes de les quals són inèdites. Aquestes imatges inclouen les cases on va viure, els llocs on va treballar, les cobertes dels seus llibres, les portades de les biografies, els monuments i les plaques, els homenatges, les institucions i les sales que porten el seu nom.

El diumenge 16, a les 12 del migdia, va tenir lloc el segon dels actes del cap de setmana que havia organitzat el grup local de la Plataforma per la Llengua a Canet de Mar. S'hi va presentar el llibre Demà tindrem sort i posteriorment es va projectar el curtmetratge basat en aquesta història i que explica les vivències a l'exili, l'any 1939, de Joan Pacheco, qui aleshores tenia 8 anys.

En aquest acte vam poder comptar amb la presència del protagonista de la història, Joan Pacheco, de l'autora del llibre, Núria Martí, i els dos autors del curtmetratge. L'acte va comptar amb l'assistència d'una quarantena de veïns de Canet de Mar.