L’ADAC esdevé la representació territorial de la Plataforma per la Llengua a Girona

Òscar Escuder celebra que aquest acord "permetrà ampliar la força de les dues entitats per treballar a favor de la llengua catalana".

La Plataforma per la Llengua i l'Ateneu d'Acció Cultural ADAC de Girona han signat un conveni de col·laboració que serveix perquè l'entitat cultural i esportiva sigui la representant territorial a la ciutat de Girona i les comarques gironines de la Plataforma per la Llengua.

Gràcies a aquest acord, totes les accions i activitats que la Plataforma per la Llengua organitzi a Girona es faran a través de l'Ateneu d'Acció Cultural ADAC, mentre que totes les activitats de llengua de l'entitat gironina les farà també en nom de la Plataforma per la Llengua. L'ADAC tindrà la consideració de representant territorial de l'ONG del català i, de manera general, totes les activitats de llengua que organitzi les farà també en nom de la Plataforma per la Llengua i viceversa. A més, l'entitat referent de llengua al domini lingüístic oferirà a l'ADAC el suport logístic, tècnic i econòmic necessari per tirar endavant aquelles accions necessàries.

El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, i el president de l'ADAC, Manel Cassú, han rubricat un acord que "permetrà ampliar la força de les dues entitats per treballar a favor de la llengua catalana", en paraules d'Escuder. Els dos dirigents han explicat que a partir d'ara les dues entitats "ens reconeixem recíprocament com a referents en llurs àmbits, de manera que l'ADAC concep la Plataforma per la Llengua com l'entitat referent en matèria de llengua i política lingüística del conjunt dels territoris del domini lingüístic català i, alhora, la Plataforma per la Llengua reconeix l'ADAC com l'entitat de referència en matèria de llengua i cultura catalanes a la ciutat de Girona i entorns".

La primera mostra de la suma d'esforços entre aquestes dues entitats es va poder veure el passat dissabte 15 de febrer. Aquell dia, l'ADAC i la Plataforma per la Llengua van activar la campanya "Som 10 milions, som una llengua" a la plaça del Vi de Girona. Durant tot el dia, centenars de persones s'hi van sumar per mostrar el seu suport a favor de la unitat de la llengua, van participar en el joc que se'ls proposava i van fotografiar-se amb el tomàquet gegant que les dues entitats hi van plantar.

Aquesta és la segona representació territorial que, en forma de conveni, estableix la Plataforma per la Llengua arreu del domini lingüístic després que la setmana passada signés un acord amb unes condicions semblants amb el Casal del Conflent. Així, ja són 9 les plataformes territorials de l'ONG del català, una entitat que té 20.000 socis, dels quals més de 2.000 són de les comarques gironines.