Antologia algueresa: Antonello Colledanchise i Paolo Dessì al Festival BarnaSants

Antologia algueresa en programa a l'Harlem Jazz de Barcelona lo 21 de febrer

Plataforma per la Llengua i Festival BarnaSants garanteixen la presència algueresa a dins de la programació

Lo 21 de febrer a les 19.45 h l'Harlem Jazz de Barcelona aculli lo concert Antologia algueresa, que reuneix dues de les veus inconfudibles de cançó algueresa dels anys '70. Un apuntament del Festival BarnaSants en col·laboració amb la Plataforma per la Llengua que veurà Antonello Colledanchise i Paolo Dessì, com a representants de l'Alguer. Los dos cantautors ofriran un repertori de cançons que han senyat la història personal de cada u.

Antonello Colledanchise, poeta, professor i musicista, del 1972 ha publicat més de mitja dotzena de discos, i ha col·laborat amb veus com Pino Piras i Franca Masu. En aqueix concert siguerà acompanyat de Gianluca Dessì a la guiterra.

Paolo Dessì és un altro dels representants de la "Nova cançó algueresa". Al 1968 escomença a escriure cançons. D'alhora, ha registrat 5 discos i 1LP, així com dos discos amb els musicistes Raimondo Dore i Pietro Dore.

L'anada dels algueresos fa part de l'intercanvi dels artistes del domini lingüístic, on l'Alguer és ben present. Una manera de fer conèixer les peculiaritats culturals i lingüístiques del territori catalanoparlant més a est.

Antonello Colledanchise, amb Gianluca Dessì i Raffaele Podda, continuarà l'experiència en Catalunya amb dos apuntaments més. Dissabte 22 a Campredó participarà a la celebració del Dia internacional de les llengües maternes organitzada de la La C. que dedica la jornada al català de l'Alguer, també amb una recitació de poesies d'Antoni Canu. Diumenge 23 l'últim apuntament siguerà a Ginestar, a la Ribera d'Ebre.

I just de les terres banyades de l'Ebre arribarà a l'Alguer Montse Castellà pel nou a nou apuntament del Festival BarnaSants al Poco Loco, lo 28 de febrer. Un doble concert on s'exhibirà també la cantant Yasmin Bradi acompanyada de Dario Pinna al violí, Paolo Zuddas a les percussions, Riccardo Pinna al piano i harmònium.