La Plataforma per la Llengua, present als foguerons de Gràcia amb la campanya “Som 10 milions”

Ens podreu trobar el divendres 24 al Centre Artesà Tradicionàrius i el dissabte 25 a la plaça del Diamant

Els foguerons són una festa tradicional del municipi de sa Pobla, a l'illa de Mallorca, que va ser importat l'any 1992 al barri de Gràcia de Barcelona per un grup de mallorquins residents en aquest barri.

Així, els foguerons de Gràcia son un símbol d'unió cultural entre dos territoris de parla catalana, les Illes Balears i Catalunya, i és per aquest motiu que el grup local de la Plataforma per la Llengua de Barcelona hi serà present, per partida doble, per portar la campanya "Som 10 milions, som una llengua".

La campanya "Som 10 milions, som una llengua" denuncia que en els darrers temps la llengua catalana ha patit nombrosos intents de fragmentació. En alguns casos, aquests intents provenen d'associacions i fundacions que tenen com a únic propòsit empetitir la nostra llengua. Vine i ajuda'ns a defensar la unitat de la llengua!

El divendres 24 de gener, durant la nit del Ball de Bot, al Centre Artesà Tradicionarius (plaça Anna Frank, s/n), la Plataforma per la Llengua de Barcelona instal·larà una parada informativa sobre la campanya, on també es podrà signar per adherir-s'hi.

A més, durant tot el matí del dissabte 25, serem a la plaça del Diamant i els veïns de la vila que ho vulguin podran donar el seu suport a les reivindicacions que fem en aquesta campanya. També es podrà adquirir el marxandatge de la campanya i participar en un joc que té com a objectiu conèixer quines són les diferents variants de la paraula tomàquet arreu del territori.

Tomàquettomatapomatatomacatomàticdomàtiga o tomàtiga... Saps com es diu aquest fruit a cada part del territori? Vine, posa't a prova i fes-te una fotografia amb el tomàquet gegant!

Esperem que vinguis i que ens donis suport!