La Plataforma per la Llengua defensa la unitat de la llengua amb la campanya “Som 10 milions, som una llengua”

La iniciativa vol combatre els intents de fragmentació que pateix el valencià i alhora reivindicar-ne la riquesa de la diversitat dialectal.

Durant molts anys, al País Valencià s'ha intentat utilitzar la riquesa i varietat de la nostra llengua per a justificar nombrosos intents de fragmentació lingüística, negant que el valencià fora el mateix idioma que la llengua catalana, amb l'objectiu de convertir la nostra llengua en un parlar minoritzat, amb una gramàtica sols utilitzada en texts antics.

La Plataforma per la Llengua està portant a terme la campanya "Som 10 milions, som una llengua" per conscienciar, de forma positiva, del gran abast territorial de la nostra llengua, alhora que demanar signatures per sol·licitar als governs en el nostre domini lingüístic que treballen conjuntament per la llengua comuna i contra la fragmentació lingüística.

A les paradetes també es podrà adquirir el marxandatge de la iniciativa i participar en un joc que té com a objectiu conéixer quines són les diferents variants de la paraula tomata arreu del territori. Tomàquettomacopomatatomacatomàticdomàtigatomac o tomàtiga,

Per això, durant els pròxims mesos portarem la tomata per la unitat de la llengua arreu del País Valencià.

Ja s'han dut a terme cinc activitats, en concret a València, Grau de Castelló, Benicàssim i Vila-real. Les pròximes seran el 15 de febrer a Castelló i el 22 de febrer a Bellreguard.