La Plataforma per la Llengua publica la guia “Benvinguts/Bienvenidos” per a la comunitat llatinoamericana

Benvinguts al valencià!/ ¡Bienvenidos al valenciano! una presentació de la nostra llengua a la comunitat llatinoamericana que viu al País Valencià, és un llibret bilingüe (en valencià i castellà) adreçat a apropar la llengua i cultura del poble valencià als immigrant d'origen llatinoamericà.

La guia conté una breu explicació dels vincles entre la gent llatinoamericana i el País Valencià i una presentació del valencià  o català com una llengua pròpia i oficial al territori. A més s'hi aporten diverses dades sobre el valencià, com que és la novena llengua més parlada de la Unió Europea, la desena llengua del món més traduïda en l'àmbit editorial, amb prop de 10.000 llibres publicats a l'any, i la vuitena per presència a la xarxa Internet. A més el llibret inclou diverses dades, com les més de 350 paraules del castellà provinents de la llengua catalana, sis missatges sobre el valencià com a mitjà per a la integració social, i informació sobre com aprendre valencià, com l'aplicació per a mòbils apparellat.cat

La Plataforma per la Llengua és una organització no governamental que treballa per promoure el valencià com a eina de cohesió social. Per això edita des de fa anys guies lingüístiques adreçades a les comunitats immigrants. El llibret Benvinguts al valencià!/ ¡Bienvenidos al valenciano! ha estat editat per la Plataforma per la Llengua, amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana i de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.