Les Estrenes, festa dels Tres Reis

Dilluns 6 de gener a les 10.00 del maití, en Llarg de Sant Francesc, los minyons i les minyones seu convidats a Les estrenes, a cura de la delegació local de la Plataforma per la Llengua.

L'estrena és un regal fet en ocasió de la Festa dels Reis d'Orient que tradicionalment portaven los dons. A l'Alguer els més petits aguarden los menuts, donats dels més grans amb una taronja, a la qual són fets talls. La finalitat de la manifestació és mantendre viva aqueixa festa, que ha acompanyat generacions d'algueresos, amb una atenció particular a la llengua.

De les hores 10:00, los voluntaris de l'associació distribuiran gratuïtament les taronges i la primera estrena. L'activitat siguerà acompanyada de l'animació musical d'Àngel Maresca, Lo Barber, amb un repertori de cançons tradicionals alguereses i catalans lligades al Nadal i a la Festa dels Tres Reis.
Col·laboren a la manifestació los Grups Scout Agesci Alghero 2 i Alghero 4 que donaran vida als jocs tradicionals algueresos, com jocs amb la corda, baldúfola, peu cossu i tants altros.

Amb la participació a la manifestació, los grups Scout mantenen viu l'interés per la llengua i la cultura algueresa, interés ja mostrat en diverses ocasions i concretitzat al2011 amb la firma de l'acord per prendre part al projecte 4 Vents, un programa que posa en contacte totes les associacions Scout dels territoris de llengua catalana.

Lo Consell de 4Vents és en ciutat i el maití s'enriquirà de danses tradicionals i cants populars del domini lingüístic català.

Anticipa la festa la missa en català a les hores 9:00, a l'iglésia de Sant Miquel, que sigurà oficiada de Mossèn Robert Baró, Consiliari General de Minyons Escoltes i Guies.

Minyons i minyones de totes les edats, veniu a prendre la vostra taronja! Vivim la tradició.

La manifestació fa part del calendari del Cap d'Any de la Fundació Alghero i de l'Administració municipal.

Activitat gratuïta